Motor felújítás, vagy átalakítás során eltervezi az ember az elvégzendő munkákat, készít egy költségvetést. De mint azt jól tudjuk, mindig van valami, ami ezeket a terveket megdönti, megnehezíti munkánkat, növeli a költségeket.
Így volt ez velem is, amikor nekiláttam a kilométer óra és fordulatszám mérő óra számlapját kicserélni. Ehhez szét kell szedni az órákat, és a mutatókat leszedni. Eztán lehet a számlapokat cserélni. Ment is a dolog szépen. Egészen addig,míg a mutatók leszedéséhez értem. Még mielőtt nekiálltam az egésznek, utánajártam a technikának. Egyszerű az egész: fogj két csavarhúzót, vagy kiskanalat és dugd be a mutató alá egymással szemben. Majd szép egyenletesen feszítsd le a mutatót. Így is tettem. Az eredmény katasztrofális: a mutatót működtető tengely eltörött!!! Beletört a mutatóba. Lelki szemeimmel már látom az ebay hirdetést: Honda cb 750 óra és fordulatszámmérő 300 euró. Na nem.
Keresni kéne valakit, aki megjavítaná. Ismeretségi körben senki. Műszerészek, órások értetlenül néznek rám. Vegyél másikat- hangzott nem egyszer. Köszi. Hogy ez nem jutott eszembe.
Egy jelentkező akadt a javításra. Egy kolléga apjának az ismerőse. Egy öreg ezermester. Sajnos mire eljutott volna hozzá az alkatrész kórházba került. Na, akkor google. Találtam is Székesfehérváron egy illetőt, aki elvállalná a javítást. Sőt mi több, már csinált is ilyet. Nagyszerű. Csak egy baj van: 10.000 forint a két óra javítása. Ez most nem fog menni. Órákat elcsomagoltam, várólistára helyeztem.
A törött darab:
Utolsó kommentek